HyHS 60v. 3.12.2023

Sirpa Korkatti, Pentti Halonen ja Jarmo Vakkila
Hiihtoseuran Historiikki 1963-2023

Hiihtoseura 60 vuotta.

Seuran perustamisesta tuli 3.12.2023 kuluneeksi päivälleen 60 vuotta ja sitä juhlittiin "lähipiirissä" Paukunharjulla. Reilut 60 vierasta mahtui hyvin saliin.
Tarjoilut juhlaan tulivat Pito-Piioilta ja ne olivat runsaat.

Pienen pönötyksen ja juhlapuheiden lisäksi tilaisuudessa muisteltiin menneitä ja ääneen pääsi mm. perustajajäsenistä Tauno Mustonen. Juhlapuhujaksi tilaisuuteen oltiin saatu SHL:n Johtokunnan maastohiihdon edustaja Sirpa Korkatti. Hyvinkään Kaupunginjohtaja Johanna Luukkonen toi oman tervehdyksensä, kuten myös Etelä-Suomen Hiihdon puheenjohtaja Olli Lampinen. Ilahduttavaa oli myös kaupungin sivistystoimenjohtajan, innokkaana hiihtomiehenäkin tunnetun Pentti Halosen ja liikuntapäällikkö Jarmo Vakkilan läsnäolo.

Perinteisesti juhlaan kuuluu tietysti ansiomerkkien jakoa seuratoiminnassa aktivoituneille sekä kilpailutoiminnassa menestyneille. Tällä kertaa kättelemään pääsi seuraavat henkilöt:

Opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämät ansiomitallit kullatuin ristein saivat Kalevi Kanerva ja Arto Tölmälä. Ansiomitalit myönnettiin Suomen liikuntakulttuurin ja urheilun hyväksi tehdystä työstä.

Suomen Hiihtoliiton kultainen ansiomerkki myönnettiin Lassi Vesalaiselle.

SVUL:n Uudenmaan piirin kultainen ansiomerkki myönnettiin Arto Tölmälälle.
Hopeinen ansiomerkki Antti Niemelle, Kari Santapukille ja Joni Tonterille.
SVUL:n Uudenmaan piirin kultainen ansiolevykkeen sai Tapio Wallenius ja Tapio Ikäheimonen.
Hopeiset ansiolevykkeet meni Eila Kaakkolahdelle ja Alpo Virtaselle.

Hyvinkään Hiihtoseuran elämäntyöpalkinnon, Plaketin saivat Eero Sermiö ja Antero Örri.
Plaketti myönnetään henkilölle tai yhteisölle seuran eteen tehdystä poikkeuksellisen pitkästä urasta tai muusta poikkeuksellisesta työstä tai saavutuksesta ja henkilölle joka on aiemmin saanut seuran muut ansiomerkit.
Seuran kultainen ansiomerkki myönnettiin seuraaville henkilöille:
Kari Haaranen, Jukka Hartonen, Tapio Ikäheimonen, Eila Kaakkolahti, Kalevi Kanerva, Pirkko Kanerva, Heikki Kivikko, Tomi Laurén, Antti Niemi, Joni Tonteri, Tapio Wallenius, Lassi Vesalainen, Eija-Maija Viirret, Mikko Viirret, Hanna Vilhunen, Alpo Virtanen ja Petri Ylönen.
Seuran hopeinen ansiomerkki myönnettiin seuraaville henkilöille.
Kati Hankamäki, Rea Heijasto, Mari Kanerva, Päivi Kuosmanen, Sari Lång-Tonteri, Pasi Marttinen, Tiia Niemi, Teemu Summanen, Markus Teräsniska, Ida Tonteri, Marko Wallenius, Outi Vesalainen ja Jukka Viero.

Tilaisuudessa julkaistiin myös seuran 154 sivuinen Historiikki.
Historiikin esittely löytyy TÄSTÄ
Lisätietja Historiikistä voi kysellä sähköpostilla hyvinkaanhiihtoseura@gmail.com.