Syksyn hiihtokoulut alkavat 26.8 klo 18.00

20.8.2019

Hiihtoseuran lasten ja nuorten hiihtokoulut alkavat pyöriä tämän syksyn osalta ensi maanantaina. Ensimmäinen kokoontuminen Jäähallin viereisellä hiekkaparkkipaikalla 26.8 klo 18.00.
Ilmoittautuminen kouluun tapahtuu harjoituspaikalla. Harjoitukset kestää n. tunnin ja ensimmäisellä kerralla harjoitukseen mukaan juoksuvarustus ja kävelysauvat. Hiihtokoulun hinta on 20 € (sis. seuran jäsenmaksun) Pari kertaa voi käydä tutustumassa maksutta.

Hiihtokoulu on pääsääntöisesti kouluikäisille tarkoitettu maastohiihtokoulu. Ennen lumen tuloa tehdään hiihtämistä tukevaa harjoittelua monipuolisesti. Tutustutaan hiihdon perusharjoituksiin. (kestävyys, taito, nopeus yms).
Lumien tullessa pääpaino on hiihtotaitojen kehittämisessä, jolloin läpi käydään vapaan sekä perinteisen hiihtotekniikat, opetellaan ala- ja ylämäen tekniikat, käännökset yms.
Myös vaativampaa harjoittelua kaipaavalle tai jopa kilpailullisia tavoitteita omaavalle löytyy oma Hopeasompa-ryhmä. Tähänkin ryhmää voi ilmoittautua ensi tiistaina.
Pyrimme jakamaan osallistujat oman taitotasonsa ja iän mukaisiin ryhmiin.

Kaikille hiihtokouluryhmille annetaan suksien hankinta-, huolto- sekä voiteluohjeita.

Seuraa meitä myös Facebookissa. Päivitämme ajankohtaisimmat harjoitustiedot ja aikataulut aina myös sinne.

Tervetuloa!