Seuraluokittelussa sija 120.

28.4.2019

Sijoitus parani 35 pykälää vuoden takaisesta.

Suomen Hiihtoliitton seuraneuvottelupäivillä Turussa julkaistiin vuoden 2019 seuraluokittelupisteet. Hyvinkään Hiihtoseuran sijoitukseksi tuli siis 120.
Mäki / yhdistetty puolella seuran sijoitus on 38.

Pisteytyksessä huomiodaan useita osatekijöitä kuten nuorisotoiminta, huippu-urheilu ja harrastetoiminta. Merkittäviä tekijöitä on skipassien ja lisenssien määrä eri ikäluokissa, ohjaajien ja valmentajien määrä, kilpailu menestys sekä Lumilajit Liikuttavat -hankkeen tapahtumien järjestäminen. Yhteensä seurojen toimintaa tarkastellaan kuudentoista eri osa-alueen perusteella.

Hiihtoseuran toiminnan vilkastuminen näkyi pisteissä lisenssihiihtäjien määrässä, menestyksessä nuorten SM-kisoissa sekä onnistuneessa massahiihdossa eli Hyvinkää Hiihdossa.