Heinäkuun seuratiedote

15.7.2018

Kesäterveiset Hiihtoseuralaisille heinäkuun jäsenkirjeen muodossa.

Aloitetaan hiihtokoulusta.
Valmentajien ja ohjaajien rekrytointi ei mennyt aivan suunnitellulla tavalla ja niinpä hiihtokoulutoimintaa ei kevään ja alkukesän aikana saatu toivotulla tavalla käyntiin. Tarkoituksena oli jatkaa talven tapaan kahdella viikoittaisella treenillä, niin että pienemmille ja aloitteleville olisi ollut oma ryhmä ja kilpailullisia tavoitteita havitteleville omansa. Tätä pakettia emme valitettavasti saaneet toimimaan ja hiihtokoulutoiminta on mennyt ”puolivaloilla” alkukauden ajan.
Tästä syystä myös aiemmin käytössä ollut harjoituksista ilmoittaminen sähköpostilla on ollut ”jäissä”.
Aivan ilman toimintaa ei kuitenkaan olla oltu, sillä Tonterin Joni on vetänyt noin kerran viikkoon erilaisia harjoitteita alkaen Paukku-Cupista ja vaelluksesta rullahiihtoon. Näistä olemme ilmoittaneet seuran nettisivulla ja facebookissa.
Heinäkuun ajan tämäkin ryhmä lomailee yhteislenkkien osalta, mutta treenailee omatoimisesti.
Kaikki seuran rullasukset ovat kierrossa ja mm. Kulomäki palvelee aamusta iltaan. Huhujen mukaan syksyn aikana tullaan rikkomaan leuanvetoennätykset moneen kertaan.
Uutta suunnitelmaa kehitellään koulujen alkuun elokuulle. Valmentaja- ja ohjaajaongelmaan ollaan pientä helpotusta saamassa, mutta edelleen hakusessa on lisäkäsiä ohjaamaan. Mikäli tiedossanne on innokkaita valmentajia tai vaikkapa liikunnallisesti innostuneita nuoria apuvalmentajiksi, saa vinkata!
Itse hiihtokoulusta sitten lähempänä elokuun puolella lisää.

Tietosuoja-asetus.
Toinen harmaita hiuksia lisäävä asia kevään aikana on ollut toukokuussa voimaan astunut EU:n asetus tietosuojasta (GDPR). Tämän vuoksi Hiihtoseurassakin laadittiin rekisteri- ja tietoturvaseloste.
Asetus edellyttää, että meidän on kysyttävä jokaiselta jäseneltämme suostumus henkilötietojen keräämiseen ja käsittelyyn. Me emme siis käy jäsenhankintakampanjaa eronneista, karanneista tai hiljaisista jäsenistä kuin sen verran että, jo jäsenrekisterissä olevilta kysymme suostumuksen tietojen jäsenrekisterissä pitämiseen. Tätä asiaa on tiedotettu useampaan otteeseen ja tullaan vielä useaan otteeseen tiedottamaankin, sillä reilun 50v. aikana ovat monen jäsenen yhteystiedot muuttuneet, ovat puutteelliset tai jopa kokonaan kadonneet. Lisäksi monelta jäseneltä puuttuu sähköpostiosoite, siksi tämä jäsentiedote lähetetään poikkeuksellisesti myös paperiversiona niille jotka ovat jäsenrekisterissä ilman sähköpostiosoitetta, ja jotta tavoittaisimme mahdollisimman monta jäsentä..
Seuran kannalta kyseessä on yksinkertaisesti vain luvasta saada pitää seuran jäsenrekisterissä nimi ja yhteystiedot. Ilman lupaa emme voi esim. pitää tietoja jäsenrekisterissämme, mutta emme voi myöskään maksaa jäsenen kilpailumaksuja, lähettää tiedotteita tai muutoinkaan huolehtia jäsenyydestä millään tavalla. On siis tärkeää, että saamme jokaiselta jäseneltä luvan jäsentietojen käsittelyyn.
Alaikäisten jäsenten osalta luvan voi antaa huoltaja. Luvan voi käydä antamassa / kieltämässä, tästä:
Tiedot jäsenrekisterissä ei tarkoita osallistumisvelvoitetta seuran toimintaan tai mihinkään muuhunkaan.
Vähimmillään lupa tarkoittaa sitä että tämmöinen jäsentiedote tupsataa sähköpostiin muutaman kerran vuodessa. Toiseksi toivottavaa on EI tieto. Silloin meillä on varmuus siitä että jäsen ei halua olla enää jäsen ja poistamme tiedot jäsenrekisteristä. Kolmas ja huonoin vaihtoehto on olla ilmoittamatta mitään.

www.hyvinkaanhiihtoseura.fi on seuran päätiedotus kanava. Kaikki tapahtumat pyritään julkaisemaan siellä. Seuran esittely sivulta pääset tietosuoja lehden kautta antamaan saman suostumuksen.
Liity jäseneksi lehdeltä pääset liittymään seuran jäseneksi tai päivittämään jäsentietosi.
Liity jäseneksi  linkki palvelee mainiosti myös hiihtokoululaisia, sillä jatkossa luvan saaminen on edellytys mm. sähköpostien lähettämiseen.

Kaikki seuran tiedotteet ja tapahtumat pyritään myös päivittämään facebookissa ja Instagramissa.
Tykkäämällä ja seuraamalla pysyt ajan tasalla seuran tapahtumista.

Ensi talven kilpailuista.
Lumitilanteen salliessa XXII Hyvinkää Hiihto pyritään järjestämään päivämäärällä 10.2-19. Järjestelyjen osalta olaan vielä lähtökuopissa, mutta aikaa ooon. Kilpailuanomus Liittoon on jätetty ja tuolla päivämäärällä alustavaan kalenteriin asetettu. Kansallisten kilpailujen hakuaika päättyy elokuun lopussa jolloin lopullinen kalenteri saa muotonsa. Hyvästä lumitalvesta on jätetty myös hakemus.
Tähän aiheeseen tullaan palaamaan vielä useaan otteeseen.
Hyvinkään avointen mestaruushiihtojen ajankohdaksi on ajateltu suunnilleen samaa viikkoa (12) maaliskuussa kuin viime talvena. Saamamme positiivisen palautteen ansiosta jatkamme näillä näkymin kisaa nonstop-lähtönä. Pientä viilausta kaipaa ilmoittautuminen, ajanotto, tulospalvelu ja tiedottaminen.

Johtokunta tiedottaa.
Avoimia tehtäviä seurassa palstalle laitetaan myös kilpailuasiamiehen pesti. Seuran pitkäaikainen kilpailuihin ilmoittaja vaihtaa uusiin maisemiin ja siksi joudumme etsimään tehtävään uuden henkilön.
Kilpailuasiamiehen toimenkuvaan kuuluu seuran hiihtäjien ilmoittaminen kilpailuihin. Viime vuosina seuran kilpailevien hiihtäjien määrä ei ole ollut kovinkaan suuri, joten työuupumusta ei kannata pelätä.
Jos just sinä katsot olevasi kilpailuasiamies Hiihtoseurassa, riittää kun nostat käden ylös ja soitat Artolle.

Elokuussa pidetään Paukunharjulla talkoita, niiden ohjelmasta vastaa puheenjohtaja. Kutsut niihin julkaistaan nettisivulla ja facebookissa.

Aivan loistavaa kesän jatkoa kaikille tasapuolisesti. Ja klikatkaa tietosuoja lupa.

-arto-