Jäsentiedote 2

27.5.2017

Tervehdys Hiihtoseuran jäsenille.

Paukunharjun majan remontti on tällä erää päätöksessä.
Maja on jo saanut uudet ikkunat,  takaseinätuulensuojalevyt sekä uudet paneelit. Projektia suunnitellessa pelkäsimme  talkooväen riittävyyttä  ja jaksamista. Huoli osoittautui turhaksi ja itse asiassa hankkeen vahvuudeksi. Kyllä saa ylpeä jäsen, aiwan loistava suoritusseuran ”pojilta”. Valtavan iso kiitos koko talkoo porukalle jota riitti jokaiselle talkoopäivälle.
Ketään talkoolaista väheksymättä, erityiskiitos hankkeesta vastuun kantaneille Antero Örrille ja Voitto Jokiselle, ja tietysti Minnalle!

Majan vuokraukset ovat lisääntyneet mukavasti sanan kiiriessä. Ja mikäs siinä, onhan maja saatu asialliseen ja nykyajan vaatimukset täyttävään kuntoon. Vuokraus onkin tällä hetkellä yksi seuran tärkeimmistä varainhankintamuodoista, varsinkin kun seuran toinen varainhankintakeino Hyvinkään Hiihto on jouduttu
perumaan viime vuosina useampaan kertaan.
Mainostakaa ja markkinoikaa Paukunharjua, nettisivulta löytyy kuvia ja lisäinfoa!

Tästä ehkä huonona aasinsiltana Hyvinkää Hiihtoon, jonka on päätetty pitää 11.2.2018. Kilpailujen hakuaika päättyy elokuun puolivälissä, joten voihan päivämäärä vielä muuttua usean samanaikaisen massahiihdon takia.
Kilpailuorganisaatiota kasataan päivämäärästä huolimatta ja valmisteluista yms. tiedotetaan jatkossa jokaisessa infokirjeessä.

Urheilun puolelta maininnan arvoinen on Vilho Rannan valituksi tuleminen Varala-Jämi yläkoululeiritykseen.
Kyseessä on osa Suomen Olympiakomitean urheiluakatemiaohjelmaa ja tavoitteena on tukea tavoitteellisesti urheiluun suhtautuvien 7-9 luokkalaisten valmentautumista. Onnittelut Vilholle!

Kevään aikana juostiin Paukku Cup maastojuoksut joka tuntui olevan tyttöjen juttu. Iloista tyttöjoukkoa oli mukava seurata ja tytöt ovatkin innokkaina jatkamassa yhteisharjoituksiin. Poikien mukaan tuleminen antaa vielä odottaa,
mutta vielä on kesää jäljellä!

Kerrottakoon vielä että Suomen Hiihtoliitto julkaisi 19.5 seuraluokittelupisteet.  Hiihtoseura kohenteli edellisvuoden sijoitusta 21 sijaa ollen 128. 47,9 pisteellä. Valtaosan pisteistä toi veteraanit hyvällä SM-menestyksellä. Hyvinkää Hiihdon peruuntuminen vei meiltä arvokkaita pisteitä. Harrastehiihdolla on hyvä asema pisteiden laskennassa, kuten myös nuorisolla, josta meille taas viime vuosina ei ole pisteitä herunut.

Kesän nuorisotoiminta jatkuu vielä muutamalla yhteisharjoituksella juhannukseen asti. Heinäkuu pidetään kesätaukoa ja koulujen alkaessa jatketaan noin kerran viikossa vaihtuvalla ohjelmalla.
Näihin harjoituksiin on myös ”aikuisten hiihtokoululaiset” tervetulleita.
Niistä harjoituksista tiedotetaan niin kotisivulla kuin facebookissa.
- - - - -
Jakelulista on edelleen aika pieni, joten laitan tiedotteen näkyviin myös seuran muille foorumeille.
Mikäli mieleenne tulee henkiöitä joille postia voisi lähettää, otan osoitetiedot kiitollisena vastaan.

Arto (arto.tolmala@pp.inet.fi)