Jäsentiedote

8.5.2017

Julkaistaan nyt täälläkin sähköisesti 7.5 lähetetty tiedote.

Tervehdys Hiihtoseuran jäsenille.

Pitkään on suunnitelmissa ollut kertoa sähköpostilla seuran kuulumisia ja ajankohtaisia asioita. Nyt ensimmäinen jäsentiedote on tässä. Jakelu ei ole kovin kattava puutteellisen osoitteiston takia, mutta jospa sekin tässä saadaan muun tiedotuksen kehittämisen yhteydessä kuntoon.
Tarkoitus olisi myös jatkossa kertoa Hiihtoseuran asioita epämääräisin aikavälein. Tästä tuskin tulee kuukausitiedotetta, mutta jos nyt tärkeimmät asiat saataisiin muutaman kerran vuodessa tiedotettua!
Pääilmoituskanavana säilyy kaikelle toiminnalle ja tiedottamiselle seuran nettisivun ajankohtaiset-osio www.hyvinkaanhiihtoseura.fi.
Seuran kotisivulla on myös oma sivu hiihtokoululle.
Myös Aamupostin Seurat- palstalla pyrimme ilmoittamaan varsinkin harjoituksista ja kilpailuista.
Ja löytyyhän seura  myös facebookista. Ja nyt myös instagramista nimellä: xcskiteamhyvinkaa
Jotta seuran toiminta saisi mahdollisimman paljon näkyvyyttä, kaino toivomus olisi että mahdollisimman moni tykkäisi tai jopa jakaisi päivityksiä.

Viime talvesta  muutama sana. Talvihan oli niin huono että sen havaitsi vain kalenteria katsomalla.
Hyvinkää Hiihto jouduttiin perumaan jo toisen kerran peräkkäin, lumitilanne oli kerta kaikkiaan niin surkea ettei kilpailun läpiviemiselle ollut mitään mahdollisuuksia. Sama tilanne oli myös seuran muilla kilpailuilla sekä hiihtokoulutoiminnalla. Miltei kaikki harjoitukset jouduttiin perumaan.
Perttulan tekolumella pääsi kuitenkin  hiihtämään loistavissa olosuhteissa marraskuusta maaliskuulle.
Aivan valtava kiitos tästä kaupungin liikuntatoimelle.
Perttulan tekolumi, erinomaisuudestaan huolimatta, ei sovellu ruuhkaisuutensa takia hiihtokoulutoimintaan. Kuuluisan laturaivon välttämiseksi on hiihdon opettamiselle löydettävä rauhallisempi paikka.
Lumisempana talvena se onnistuu myös Perttulassa, mutta myös Paukunharjulla.
Kilpailumenestystä saatiin lähinnä veteraanisarjoista. Alpo Virtanen voitti Masters World Cupin, eli veteraanien MM kisoissa Sveitsissä kaksi kultaa ja kaksi hopeaa. Hopeisista mitaleista toinen tuli viestistä, jossa hiihti myös seuran Tapio Wallenius. Myös Hiihtoseuraa edustava, Sveitsissä asustava, Sanna-Mari Virtanen-Frey saalisti kaksi pronssia.
Näitä mitaleja juhlistimme kakkukahvien merkeissä kevätkokouksen yhteydessä.
Herrat yhdessä Paavo Rannan kanssa  menestyivät myös veteraanien SM-kisoissa loistavasti.
Maakunta viestistä tuli bodium paikka monen vuoden tauon jälkeen kun Antti Niemi, Joni Tonteri, Petri Ylönen ja Jarmo Vainio ylsivät kolmanneksi ikämiesten sarjassa.
Nuorista kilpaluja kiersi Vilho Ranta sekä lopputalvesta innostuneet Aino Tonteri ja Alisa Heijasto.

Paukunharjun majaa remontoidaan jälleen.  Maja on jo saanut uudet ikkunat. Samalla aloitettiin talkoovoimin takaseinien ehostus. Seiniin laitetaan tuulensuojalevyt ja uudet paneelit. Näillä toimilla saadaan ennen kaikkea  lämmöneristys kuntoon, mutta myös majan peruskorjaus loppusuoralle ja seinäpinnat yhtenäiseksi.
Rahoitusta remonttiin saatiin Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahastosta. Rahoituksen omavastuuosuus riippuu talkootyön määrästä. Talkooväkeä on ollut näinä alkupäivinä kiitettävästi paikalla, mutta aina tekeville hommia riittää… Talkoo ajankohdat julkaistaan ilmoituskanavissa ja ei ole huono asia ilmoittaa tulostaan Kaleville p. 040 7687 131
Hankkeen onnistumisesta niin rahoituksen kuin hankintojen osalta on päävastuun kantanut Voitto Jokinen, jolle myös tätä kautta iso käsi, eli suuret kiitokset!

Unelmien liikuntapäivä 10.5.
Hiihtoseura on mukana  Hyvinkään kaupungin järjestämässä valtakunnallisessa Unelmien Liikuntapäivä-tapahtumassa 10.5 Urheilupuistossa. Seuralla on oma toiminnan esittelypiste, jossa pääsee kokeilemaan
Marwe rullasuksia ja Intersport Hyvinkään toimittamia rullaluistimia. Meidät tapaa teltalta yu-katsomon päädystä klo 16.00-19.00 Tulkaahan moikkaamaan ja testaamaan!

Kevään ja alkukesän nuorisotoiminta.
Kevään aikana olemme järjestäneet Paukku Cup maastojuoksut.  Tätä Cuppia juostaan vielä ensi torstaina 11.5 klo 19.30. Sarjoja kaikille ja kaikki palkitaan.
Toukokuusta  juhannukseen olevalla aikavälillä on tarkoitus järjestää yhteistä harjoitustoimintaa vaihtelevin lajein. Kokeillaan sauvakävelyä yms. hiihtoon liittyvää.
Juhannuksesta alkaen pidämme kesätaukoa ja jatkamme elokuussa koulujen alkaessa.
Syksylle laadimme sitten hieman kattavamman ohjelman.

Johtokunnan päätöksiä.
Marwe-rullahiihtokilpailut päätettiin tältäkin kesältä jättää väliin. Syynä lähinnä Sahanmäessä olevan radan erittäin huono asfaltin kunto. Myöskin kilpailun tarvitsema suuri henkilömäärä (mm.liikenteenohjaajat) osoittautui haasteelliseksi. Reitille haettavat luvat (kaupunki, ELY-keskus, poliisi) asetti myös kisan talouden suurien haasteiden eteen. Kesää 2018 silmällä pitäen kartoitamme uusia reittivaihtoehtoja sekä olemme aktiivisesti yhteydessä kaupunkiin mahdollisen Sahanmäen reitin pinnan uusimisen johdosta.

Olemme päättäneet periä vastaisuudessa nimellisen 50€ maksun jäseniltä Paukunharjun vuokraamisesta.
Hinta on edelleen huomattavasti normaalia hintaa halvempi.

Ei muuta kuin avoimin mielin kohti uutta kautta.

Arto (arto.tolmala@pp.inet.fi)

ps. Tuo minun postituslistani on aika vaatimaton, sähköpostiosoitteita kun ei ole kerätty kuin vasta viime aikoina. Varsinkin seuran pitkäaikaisemmilta jäseniltä niitä ei ole kirjattu. Kiitollisena ottaisin vastaan jäsenistön, miksei muidenkin postituslistalle haluavien e-mailit