Hiihtokoulut alkavat ti 23.8 klo 18.00

10.8.2016

Ei ollut säänhaltija suosiollinen ulkoilmaurheilulle, joten uusi aloitus hiihtokoululle ensi tiistaina Härkävehmaankadulla hotellin parkkipaikalta. (entinen Rantasipin parkki)

Hiihtokoulut ja Hopeasompa valmennusryhmien yhteisharjoitukset alkavat
viikolla 34. Pääsääntöisesti harjoitellaan kerran viikossa ja päivä on tiistai.
Harjoituksiin kokoonnutaan kaupungilla vaihtuvissa paikoissa tai Paukunharjulla.
Syyskaudella ohjelmassa on sulanmaan harjoittelua ja lumitilanteen salliessa siirrytään lumille.
Hiihtokoulut alkavat klo 18.00

Lasten hiihtokouluihin ovat tervetulleita n. 6-12 vuotiaat hiihdosta kiinnostuneet lapset.
Ennen lumentuloa on ohjelman pääpaino leikinomaisessa tekemisessä sekä hiihtämistä tukevassa harjoittelussa. (kestävyyttä, taitoa, nopeutta) Lumien tullessa pääpaino on hiihtotaitojen kehittämisessä. Hiihtokoulussa käydään läpi vapaan sekä perinteisen hiihtotekniikat, opetellaan alamäen ja ylämäen tekniikat, käännöksiä yms. Hiihtokoululaiset jaetaan ryhmiin iän ja taitojen perusteella.

Aikuisten harraste-ryhmä starttaa samaan aikaan. Tämän ryhmän tavoitteena on lisätä hiihtotaitoja ja
vaikka valmiuksia suorittaa massa-hiihtoja, kuten mm. XX Hyvinkää Hiihto.
Sulan maan aikaan ryhmässä keskitytään peruskunnon kehittämiseen sekä tutustutaan hiihdon eri harjoitusmuotoihin. Lumella opetellaan hiihdon tekniikoita.

Kaikille hiihtokouluryhmille annetaan suksien hankinta-, huolto- sekä voiteluohjeita.

Hiihtokoulun maksut:
Koko kauden maksu on 100 euroa (syyskausi 50 euroa, talvikausi 50 euroa)
Maksu sisältää Ski-passin (vakuutus) sekä seuran jäsenmaksun ja seuran pipon.
Pelkälle hiihtokaudelle (joulukuu-maaliskuu) maksu on 70 euroa.
Sisältää Ski-passin (vakuutus) sekä seuran jäsenmaksun ja seuran pipon.
Hiihtokouluihin pääsee tutustumaan kahdesti veloituksetta.
Osallistuminen laskutetaan erikseen hiihtokoulun aikana.

Hopeasomparyhmään puolestaan on tervetulleet n. 13-16 vuotiaat, joilla mahdollisesti on
kilpailullisia tavoitteita. Osa ryhmäläisistä harjoittelee kesä- ja syyskaudella jo omatoimisestikin.
HS-ryhmään on helppo tulla mukaan eikä edellytä kilpailuihin osallistumista.
Vain innostusta ja aktiivisuutta lähteä kokeilemaan.
Hopeasompa-ryhmä kokoontuu saman aikaisesti hiihtokouluryhmien kanssa.
Kilpailemisesta kiinnostuneille hankitaan vakuutuksen sisältävä lisenssi

Varusteet:
- Syyskaudella sään mukaiset ulkoilu / lenkkeilyvarusteet, sekä kävelysauvat.
- Talvella samoin sään mukaiset ulkoilu / lenkkeilyvarusteet.
  - perinteisen hiihtotekniikan kerroilla mielellään pitovoidellut tai pitopohjasukset.
  - vapaan hiihtotekniikan kerroilla pitovoiteettomat sukset.
  - samat vaatetukset sopivat molempien hiihtotapojen harjoitteluun.
Valmentajat ja ohjaajat auttavat sekä opastavat tarvittaessa voitelussa.

Ilmoittautumiset:
Ennen harjoitusten alkamista ohjaajalle.